Powered By Blogger

Төгс Гэгээрсэн Их Багш Чин Хай

smile

We can still save the planet Be Vegan

About Me

Цэс

цаг

тоолуур

Smile

*****тоолуур*****

Free Hit Counters

лэкц ,илтгэл

Formosa
Smile
Formosa may 05 2000.DVD No.692
хэсэгчлэн үзэх

1, 2, 3, 4, 5,




Pattaya, Thailand
Smile
November 26 - 29, 2006, Pattaya, Thailand. DVD No.774
хэсэгчлэн үзэх

1, 2, 3, 4, 5,




Sydney, Australia
Smile
Lecture and Discussion in Sydney, Australia, May 10, 1997. DVD No.582
хэсэгчлэн үзэх

1, 2, 3, 4, 5,




South Africa
Smile
Lecture in Johannesburg, South Africa Nov.25, 1999. DVD No.667
хэсэгчлэн үзэх

1, 2, 3, 4, 5,

Онлайн ном,,

ЧОЙЖИД ДАГИНЫН ТУУЖ
Smile

УНШИХ


Экадешид Мацаг барихуйн учир шалтгаан хийгээд түүний ач туc
Smile

УНШИХ




УНШИХ


ТӨВДИЙН НУУЦ ТАРНИЙН ҮНДЭС

Чинхай багшийн зурагтай дэлгэц амраагч


татaх уу?--(татхаар орох)












Сүй тавьж нөхөрт гарсан охин нь хол явах болжээ. Түүнийг нөхрийнхөө гэр лүү явахынх нь өмнө эх нь түүнд нэгэн сайн зөвлөгөө өгөв. Эх нь уйлаагүй бөгөөд охиноо ч уйлахыг зөвшөөрсөнгүй. Үүний оронд ээж нь хэлсэн нь: ”Чи намайг сонсох ёстой! Энэ бол хамгийн аз жаргалтай өдөр, чамд Аръяабалын аргаар бясалгадаг мөрийтэй тоглодоггүй, алиа салбадай шиг бусад эмэгтэйчүүдийг эргүүлдэггүй, уудаггүй, мэхэлдэггүй, харин үнэнч шударга, буянтай өглөгч, дөлгөөн, ёс суртахуунтай, ариун явдалт, гаднаа ч дотроо ч царайлаг ийм сайн нөхөр өгч Бурхан чамайг адисласан байна.” Дотор тал нь гаднахаасаа илүү сайхан юм.

Дотор тал нь цагаан, харин түүний гадна тал нь бараан. Охин инээмсэглэн эх рүүгээ хайр халамж дүүрэн харж анхааралтай сонсов. Эх хэлсэн нь: ”Одоо чи шинэ гэрлүүгээ явна. Хадмынхаа хамаатан саднуудтай өөрийн юм шиг харьцаж бай! Чи намайг болон эцгийгээ хүндэтгэдэг шигээ хадам эцэг эхээ хүндэтгэж бай! Нөхрийгөө өөрийн ганц Бурхан, багш, найз, хамгаалагч мэт үзэж газар дэлхий дээрх хамгийн хайртай хүндэтгэдэг хүнээ гэж хандаж бай! Тэгвэл хожим нь чи хүүхдүүддээ үлгэр жишээ болон гэрэлтэх болно, мөн чи шинэ гэр бүлдээ нэр алдар, аз жаргал, бахархлыг авч ирэх болно. Үүнийг нөхрийнхөө төлөө, миний төлөө, эцгийнхээ төлөө, энэ гэр бүлийн ах дүүсийнхээ төлөө энэ үүргийг чи гүйцэтгээрэй. Мөн түүнчлэн ийм замаар чи бид бүгдийг, өөрийгөө, бүхнээс илүү нөхрийгөө алдаршуулах болно. Өөрийн гэр бүлдээ, нөхрийнхөө өмч хөрөнгө мөн бизнест анхаарлаа хандуулж, энэ нь нөхрийн чинь бизнесийг цэцэглүүлж, өндөрлөгт хүргэвэл гэр бүлийн чинь элбэг дэлбэг байх амьдралын баталгаа болж чиний хүүхдүүд ч аятай тухтай амьдрах болно. Өнөөдөр ингэж гуниглах бол юу ч биш, одоо зөвхөн ирээдүйгээ харах шинэ сорилт чамайг хүлээж байна. Энэ ертөнцөд нөхрөөрөө хайрлуулах нь хамгийн сайхан. Чи сайн эхнэр байхыг чармайх хэрэгтэй, тэгвэл чи амьдралдаа тэр бүх амжилтыг олж аз жаргалтай байх болно.” Охин хэлсэн нь: ”Гэвч таны хэлсэн энэ сайхан үүрэг, сүр жавхлантай хариуцлагыг биелүүлэхийн тулд би юу хийх хэрэгтэй юм бэ?”

Эх хэлсэн нь:” Чи сайн идэж, сайхан хувцаслаж, мөн өдөр бүр сайн унтах хэрэгтэй.” Охин: ”Тэгье ээж ээ, би ойлголоо.” Ингээд хадмынхаа гэрт очоод тэр яг л ээжийнхээ захиснаар тийм байлаа. Өдөр бүр сайн унтаж, сайн идэж, сайхан хувцаслаж байв. Хадмын гэр бүлийн бүх гишүүд нь түүнтэй хамт баяр хөөртэй байдаг болжээ. Тэр илүү үзэсгэлэнтэй, даруу, ухаалаг, ажилсаг болж, нөхөр хүүхдүүд болон хадмын гэр бүлийн төлөө улам их мэрийсээр байв. Бусад хүмүүс ирж түүний нууцыг асуудаг байв. “Чи үүнийг яаж хийдэг байна вэ? Чи тийм хол газраас ирчихээд энэ нутгийн ёс заншлыг юу ч мэдэхгүй байж яаж ингэж сайн хийдэг байна вэ? Эдгээрийг чи яаж амжуулдаг вэ?” гэж асуудаг байлаа.

Жирийн бэр байсан тэр одоо гурван хүүхдийн бахдмаар эх болсон, мөн гэр бүлийн хамгийн чухал хүн нь, нөхрийнхөө компаний даргын нарийн бичиг, эмэгтэй босс нь, бүх л өрх гэрийнхээ гэрийн ажилтан нь,/Бүгд инээлдэв/хадам эцэг эх болон ахмадууддаа асрагч нь, хадам дүү нартаа толгойлогч нь гэх мэт үүрэг хариуцлагатай, эрүүл сайхан, ухаалаг, гурван хүүхдийн хайрт ээж тэрээр маш дарууханаар хариулсан нь: ”Эхийн маань хайрын зөвлөлгөөгөөр би энэ бүхэнд хүрсэн юм.” Мэдээж хүн бүр: ”Надад хэлээч, надад хэлээч, гуйя, надад тэр зөвлөгөөгөө өгөөч!” гэв. “Миний эх намайг шинэ бэр болоод наашаагаа гарахын өмнө гуниглаж байхад минь хадмынхаа гэрт очоод бөх унтаж, маш сайн идэж, сайхан хувцаслаж байгаарай!” гэсэн юм. Хүн бүр л хэлсэн нь: ”Юу? Ямар зөвлөгөө гэхээрээ ийм байдаг байна аа? Тэгээд чи яг тэгж хийгээд танай гэр бүл ийм болсон юм уу?” Тэр хэлсэн нь: ”Тийм ээ би яг тэгж хийсэн, өдөр бүр сайн иддэг, бөх нойрсдог, сайхан хувцасладаг. Миний хийсэн юм гэвэл энэ л байна.” Тэд хэлсэн нь: ”Яаж? Ямар утгатай юм бэ? Энэ тоглоом биз дээ, чиний хүчээр танай гэр бүл болон бүх юм чинь бүгд сайн байгаа биз дээ? Бидэнд тайлбарлаж хэлж өгөөч гуйя, чи тоглож байгаа биз дээ?”
Тэр хэлсэн нь: ”Үгүй, үгүй. Миний эх сайн идэх хэрэгтэй гэсэн нь би бүх л гэр бүлийн төлөө анхаарал халамжаа тавих ёстой, зочдоо оруулан бүгдийг цадтал мөн сэтгэл хангалуун болтол хооллох хэрэгтэй гэсэн үг. Тэгээд би хоолны үлдэгдлийг өөрөө иддэг юм. Яагаад гэхээр хүн бүхэн сэтгэл хангалуун болчихоор хэн ч надад юугаар ч саад болдоггүй. Би өлсөхөөрөө эргэн тойрон эргэлдэж ямар ч байх нь хамаагүй үлдэгдлийг идэхэд маш амттай дур булаам, тэжээллэг мөн маш их адислалын хүчтэй болдог.

Би юм идэхийнхээ өмнө Сума Чин Хайд залбирахад тэр миний хоолыг адисладаг./Багш инээв/ Иймээс би юу л иднэ тэр зөгийн бал болчихдог. Миний бие хүчтэй, ходоод маань дүүрэн, зүрх сэтгэл минь ханамжтай байж би амттай хоолонд баясаж, сайн хооллосны дараа өөрийн гэр бүлдээ хамгийн сайнаараа үйлчилж өөрийгөө тэдэндээ бүрэн зориулдаг. Мөн хүн бүр цадаж сэтгэл ханасны дараа тэд бас намайг хайрладаг, түүнчлэн би тэднийг маш сайн халамжилдаг учраас тэдний хайрын мэдрэмж намайг адисладаг. Тэднийг аз жаргал дүүрэн байхад нь миний зүтгэл зохих хэмжээгээр байдаг ба тэдний бүх сайн ерөөл, сэтгэл хагалуун мэдрэмж намайг адисладаг. Сайн иддэгийн маань нууц энэ дээ.” Тэгэхэд тэд хэлсэн нь: ”Чи шөнө бүр гүн нойрсдог гэсэн чинь ямар утгатай вэ? Унтахдаа чи айж түгшдэггүй гэж үү?”

Тэр хэлсэн нь: ”Үгүй. Миний эх сайн унт гэж хэлсэний утга нь хүн бүр унтсаны дараа би бүх л хаалга үүдийг цоожилж, гэрлүүдийг унтрааж, бүх юм байрандаа байгаад мөн түүнчлэн хулгайч манайд орж ирэхээргүй аюулгүй болсонд өөртөө итгэлтэй болж хүн бүр гүн нойрсож, биеийн байдал нь сайн байгаа эсэхийг мэдэж гэр бүлийнхээ бүх гишүүдэд анхаарал тавь гэсэн үг. Тэгсэн цагт би сэтгэл түгшихгүй болно. Тэгээд би бүгд өөрсдийн дулаан хөнжилдөө тааламжтай унтаж, мөн тэд бүх л шөнийн турш ямар нэг юм гуйхаар юм уу, эсвэл өвдөх шалтгаан гарч хэзээ ч босож намайг үймүүлэхгүй гэдгийг шалгаж мэдсэн учраас миний сэтгэл амарч алжаалаа тайлахаар хэвтдэг. Тэгж байж би сэтгэлийн түгшүүргүй болдог. Би өөр хийх юм юу ч үгүй учраас нойрондоо гүн автдаг. /Бүгд инээлдэв/ Ээжийн маань үгийн утга энэ дээ” гэжээ. Тиймээс бүх хүмүүс ээжийнх нь мэргэн ухаан болон түүнээс илүү охиных нь билэг ухаанд үнэхээр гайхан, энэ яриа тэдний сэтгэлд хоногшсон байна. Мэдээж охин нь ээжийгээ дууриалгүй яахав. “Одоо нэг юм үлдлээ гуйя, одоо сүүлчийнх нь. Өө., чи яаж сайхан хувцасладаг юм бэ?”
Ингээд тэр хэлсэн нь: ”Тийм ээ. Сайхан хувцаслах гэдэг нь чи үргэлж зохих ёсоор зөв цэвэр хувцасла гэсэн үг, чи өглөө босохдоо ч, унтахын өмнө унтлагын хувцсаа өмсөхдөө ч тэр баяр баясгалантай байж инээмсэглэн хувцасла. Чи хайрын нинжин сэтгэл дүүрэн байж хувцсаа өмсөхөд Бурхан хүртэл сэтгэл зүрхийг чинь шагнана, мөн хүмүүс чамайг харахад тэд тэнгэрийн дагиныг харах болно, тэд чиний нүүрэн дээрх хайрыг харна, тэд чиний нүднээс хайр хишиг гэрэлтэн байгааг харах болно, тэд чиний буянтай сайхан инээмсэглэлээс чинь Бурханыг харах болно. Миний эхийн сайхан хувцасла гэсэн нь энэ дээ.” Би өдөр бүр сайхан хувцасладгийн учир нь энэ. Өдөр бүр эрүүл байхын тулд сайн хооллодгын учир энэ, шөнө бүр сайхан зүүд зүүдлэн унтдагын учир энэ. Хэрэв бүх юмыг ингэж хийвэл чиний гэр бүлийн гишүүд, чиний хадмууд түүнчлэн чи өөрөө ч сайхан байх болно гэхэд хүн бүр талархан алга ташиж, инээмсэглэн өөрсдийгөө сайхан хувцасласаар гэрлүүгээ харьжээ
Сайн үйлс дэлгэрэх болтугай. oos oruulav